dimarts, 23 d’agost del 2011

Bolquers nocturns

Últimament a casa en parlem tot sovint d'aquest tema i estic feta un bon embolic.

Fa ja més d'un any que l'Andreu no porta bolquer de dia i la veritat és que no ens va costar massa que el deixés. Bé, la primera setmana la rentadora demanava auxili però després va anar tot força rodat.

El bolquer de la nit però ha estat una altra història! A l'escola bressol ens deien que el millor era esperar a que el bolquer de la nit sortís sec uns quants dies per poder treure'l però és que aquest dia no arriba mai. Algun dia molt puntual hi ha menys pipis però la majoria dels dies el bolquer surt que pesa més que el propi nen.

Vam provar el tema gomets i res, hem tret l'aigua de les nits i res... I ara ja no sé si és que no té facilitat per aguantar-se perquè dorm molt profund o és que ja li va bé tenir el bolquer i pixar-se a sobre.

Ahir a la nit per exemple deia que no volia fer el pipi abans d'anar a dormir i es va ficar al llit. Vaig anar a buscar-lo per dur-lo al lavabo sí o sí i el tio ja s'ho havia fet a sobre. Clar, com porta bolquer...

I jo ja no sé què fer! Hi ha gent que em diu que li tregui i que el vagi aixecant per fer pipi durant la nit (no sé si no acabarem un dia fent una farra a les 4h de la matinada) però això comporta que si el nen continua fent pipis potser són les 5h i ens trobem canviant llençols amb tot el que això pot suposar: que es pugui despertar en Biel, que ell ja no vulgui tornar a dormir, que agafi fred quan arribi la fresqueta, etc.

Després hi ha qui em diu que m'esperi, que temps al temps i que tard o d'hora deixarà de fer-se pipi i que tres anys tampoc és cap edat escandalosa.

Vaja que estic fent voltes al tema de marres des de fa ben bé un mes i no sóc capaç de decidir-me així que, de moment, bolquer.

6 comentaris:

Euphorbia ha dit...

No ho sé noia. Tinc una amiga que ahir em comentava que el seu fill de 8 anys i mig ha aconseguit deixar-se de fer pipi per les nits aquest estiu. Sempre li havien dit que no es preocupés... però entenc que sigui un tema que preocupi als pares encara que els professionals no li donin importància.

MamaModerna ha dit...

Esther la meva cosineta de 5 anys porta bolquers a la nit i no passa res.
No val la pena que munteu la juerga a les nits, al final és malestar per tothom.
3 anyets és molt petitet. No val la pena que t'amoïnis per això ara, encara tens anys de marge :-)

Esther ha dit...

Euphorbia a mi em diu molta gent que no m'amoïni i que és normal que encara es faci pipi a la nit però mira, em poso nerviosa...

MamaM sí, el més sensat és deixar-li però mira, una no pot evitar menjar-se el cap si no és per una cosa per una altra.

Gràcies però a les dues pels comentaris. Quan m'expliquen casos d'altres nens em quedo bastant més tranquil·la.

Bego ha dit...

Hola Esther. Sòc l'amiga d'Euphorbia.
Nosaltres hem estat molts anys amoïnats...Perquè en tenim un altre, més petit, i quan l'altre va deixar el bolquer a la primera ens pensàvem que ell ho portaria malament i també li vam treure...
Creiem que va ser un error, perquè es mullava i ho portava pitjor i nosaltres ni t'ho explico...més feina, no podiem evitar que ens hi sapigués greu. Vam tornar a posar-li els bolquers especials per a nens grans... El pediatra ens tranquilitzava perque deia que els seus fills en van deixar de fer-se als 9 i als 11 anys...Però no convenç, la veritat. Vam probar a aixecar-lo a mitjanit...moltes vegades era massa tard...i tots morts de son... Al final, però vol dir ara fa uns mesos vam fer cas d'un amic que havia comprat un aparell especial...i ens ha funcionat...El nostre fill en 8 anys i mig no s'havia fet pipi en el llit o en el bolquer en poquísimes ocasions...Ara creiem que ho ha superat.
Crec que amb la edat que te el teu fill no us heu de preocupar, mentres per a ell no sigui un problema. Ànims, arribarà el dia quan estigui preparat. Per cert, hi ha un compte molt xulo que desangoixa als nens "En Dino dorm a casa d'un amic" d'editorial RBA.

Esther ha dit...

Bego moltes gràcies per entrar a explicar-me com us va anar això dels bolquers nocturns a vosaltres.

La veritat és que els nervis i l'angoixa la passo jo. L'Andreu està tan panxo! Si que em va dir un parell de dies o tres que no volia bolquers però vaig parlar amb ell, li vaig dir que si no volia bolquers havia de deixar de fer-se pipis, va dir que sí i allà va quedar la cosa.

Pels matins sempre es treu ell el bolquer (jo també li poso d'aquests de calceta) i em diu: "M'he fet pipi. Bueno, no passa res".

Ja veus que ell tan tranquil...

Sóc jo que mira, aquest tema m'amoïna perquè parles amb gent i et diu que els seus fills potser fan un pipi o dos a la nit però és que ell el treu que pesa una barbaritat.

No sé, suposo que teniu raó que no m'he d'amoïnar tant perquè és petit.

De moment deixem bolquer i ja parlarem del tema l'estiu vinent.

Moltes gràcies de nou!

Mirashka ha dit...

Ja saps que jo no et puc ajudar, però crec que el que t'han aconsellat és el més correcte, no crec que sigui bo forçar les coses. Pren-t'ho amb calma i a veure com va evolucionant.

Una abraçada!