dilluns, 5 de novembre del 2012

La rebaixa

Fa dies que a casa hi ha un debat intens entre el meu marit i jo i tot ve donat pel preu del lloguer.

No és que paguem un preu excessiu pel pis en el que vivim però tenint en compte que el preu del lloguer ha baixat considerablement durant l'últim any doncs tots dos creiem que potser paguem més del que tocaria.

Fins aquí estem d'acord però la cosa varia en quant a què fer. Jo penso que potser podríem parlar amb els propietaris perquè consideressin la possibilitat de fer una rebaixa en el preu. No sé, els veig força amables i mai no hem tingut cap problema amb ells. A més, imagino que poden estar contents amb nosaltres perquè no donem problemes i a més paguem quan toca sempre puntualment. Aquests dies he pensat que un mail (sempre ens comuniquem via mail) demanant una baixada potser seria suficient perquè ens fessin cas.

En Jordi però considera que això no funciona així. Creu que hem de tenir un as a la màniga si volem marxar. És a dir, un altre pis per poder "amenaçar" i dir: "o ens baixeu o marxem". Diu que si no tens res per fer pressió no aconseguirem res.

I així estem, amb el debat obert a casa i jo amb el mail a mitges sense acabar-lo i sense atrevir-me ni molt menys a donar-li a l'enter.

Per què les coses més senzilles sempre ens les fem tan complicades? S'accepten opinions!

8 comentaris:

ESTER ha dit...

Hola nosaltres ens trobem més o menys a la mateixa situació, tenim un contracte que es valida d'any en any i caducaria a finals de març. Nosaltres també pensem que paguem més del que tocaria, jo sóc asidua al fotocasa i vaig rebent les novetats i ara es mouen sobre uns 100€ a la baixa sobre el preu que paguem pel mateix tipus de vivenda.
Dit això nosaltres hem considerat oportú parlant-ne amb el propietari el més aviat possible i dir que voldriem anar a la baixa, la sorpresa és que és una parella divorciada i la dona està capficada, segons ell,clar,de fer caducar el nostre contracte i buscar uns altres que paguin 150€ més del que ja paguem, així els hi cobreix hipoteca!
Així que a través de correu, hi ha constància escrita, li hem fet arribar una oferta amb els 100€ a la baixa i que té de plaç fins a finals de gener per decidir i veure si troben algú que els hi pagui aquest dineral.
Dir-te que miris com es mouen els lloguers per la zona i mateixes característiques i si esteu decidits a camviar per poder viure més lleugers de despeses, tant important amb els temps que corren.
Nosaltres estem a l'espera a veure, suposo que és millor cobrar una mica menys i saber qui fiques a casa, com dius tu sense problemes i que paguen quan toca...
ja et diré el resultat i ja hem diràs que decidiu!

cira ha dit...

Nosaltres ara fa un any estàvem en la mateixa situació. Ens havien dit que una manera bona de negociar el lloguer era dir que donaràs uns mesos per avançat, és a dir proposar pagar 100 euros menys però pagar 5 o 6 mesos per avançat (el que puguis).

Finalment no vam haver de proposar res, perquè quan estàvem pensant-hi ens va trucar un amic que ens llogava el seu pis per 500 euros i ara estem vivint allà, molt contents!

MamaModerna ha dit...

No crec que hagueu de fer cap amenaça. Tothom sap com estan les coses avui dia. Tenir llogaters amb feina i que paguin cada mes es un luxe, el propietari això ja ho sap. Tampoc t'has de sentir malament per demanar el que creus que es just. Si diu que no, doncs tampoc passa res. El contracte no es trenca per això, normalment son de 5 anys.

Cristina Jacas ha dit...

Hola, nosaltres no tenim aquest problema, pero els meus pares de lloguer si. Es van reunir amb el propietari, i es van posar d'acord en una rebaixa de 200€. La qüestió és que el propietari sap que els meus pares li cuiden molt la casa, paguen a termini i mai han fallat. Suposo que aixó s'ha de tenir en compte!
Espero que tinguis sort, pero sobretot no patiu d'anar de "males". Moltes vegades la gent ens sorpren positivament!

Esther ha dit...

Jo també penso que potser només cal proposar-ho i ja està però veig en Jordi tan convençut que no és el correcte que em faig enrere. I cada dia estem amb el tema rondant pel meu cap... No sé què faré!

Pel que veig la majoria sou partidàries de parlar les coses i ja està. Esteu més a prop del meu parer.

ESTER jo vaig estar en un pis que era d'una parella separada i fatal. Sempre hi havia merders. Espero que tinguis sort!

Cristina gràcies per comentar i entrar al blog.

Jaume ha dit...

He vist casos de tot. El millor és exposar la situació al propietari. Tingues una opció per fer un xic mes de pressió, no plantegis una rebaixa tu, deixa que ho faci ell. en tots els casos que se m'han plantejat he decidit fer la rebaixa,sempre que els inquilins fossin interessants. Podria passar que el propietari no hi estigui d'acord, però això només significaria que us vol fora o que té opcions de llogar la vivenda amb facilitat. I ara no és fàcil ni ràpid! Sort! No esperis més de 100€!

Anònim ha dit...

Parlant la gent s'entèn, diuen.

Mira, el NO ja el teniu, és qüestió de buscar el SÍ. I si no entra en raons sempre hi ha la opció de buscar alguna cosa similar per la mateixa zona i millor de preu...

Vaja, no ho he viscut en la meva pell, però ho veig així...

Sort!!

Esther ha dit...

I encara continuo rumiant...